علایق پژوهشی:
- تغذیه حمایتی بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه
- تغذیه بالینی
- تغذیه در بیماریهای اعصاب
- تغذیه کودکان
پیشینه تحصیلات دانشگاهی:
دکتری تخصصی (PhD)
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – دانشگاه علوم پزشکی مشهد
کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – دانشگاه علوم پزشکی مازندران
کارشناسی
رشته تحصیلی:
پیشینه تدریس
آثار علمی
فعالیت های حرفه ای
جوایز و افتخارات
پیشینه تدریس
- عضو هیئت علمی گروه پزشکی اجتماعی و خانواده – علوم پزشکی گناباد – (۱۴۰۳-۱۴۰۰)
- تدریس در گروه آموزشی آداب و اخلاق پزشکی– علوم پزشکی گناباد – (تاکنون-۱۴۰۰)
- تدریس در گروه آموزشی بهداشت عمومی– علوم پزشکی گناباد – (تاکنون-۱۴۰۰)
- تدریس در گروه آموزشی بهداشت محیط– علوم پزشکی گناباد – (تاکنون-۱۴۰۰)
- تدریس در گروه آموزشی پرستاری– علوم پزشکی گناباد – (۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- تدریس در گروه آموزشی مامایی– علوم پزشکی گناباد – (۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- تدریس در گروه فیزیک پزشکی – علوم پزشکی گناباد – (۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- استاد مدعو گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – دانشگاه علوم پزشکی مشهد – (۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- مدرس زبان انگلیسی– موسسه آموزشی یام – (۱۴۰۰-۱۳۹۵)
تدریس در کارگاهها و دورههای آموزشی
- رفرنس نویسی با End Note– علوم پزشکی گناباد– (۱۰ ساعت، ۱۴۰۲-۱۴۰۰)
- How to write a Cover Letter، علوم پزشکی مشهد (۴ ساعت، ۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- How to Respond to Reviewers، علوم پزشکی مشهد (۴ ساعت، ۱۴۰۳-۱۴۰۲)
- حقوق بیماران در سلامت دیجیتال، علوم پزشکی مشهد (۲ ساعت، ۱۴۰۳)
- سازمان های بین المللی مرتبط با سلامت، علوم پزشکی گناباد– (۱۰ ساعت، ۱۴۰۲-۱۴۰۰)
آثار علمی
مقالات در ژورنال ها
- Rouhani, Samad, Reza Esmaeili, Jamshid Yazdani Charati, and Masoud Khandehroo. “The impacts of family physician plan and health transformation plan on hospitalization rates in Iran: an interrupted time series.” BMC Health Services Research 21 (2021): 1-6.
- Esmaeili, R., Rouhani, S., Yazdani Charati, J. and Khandehroo, M., ۲۰۲۱. Change in health spending after implementation of a health transformation plan in Iran: an interrupted time series analysis. Cost Effectiveness and Resource Allocation, ۱۹(۱), p.32.
- Khandehroo, M., Rouhani, S., Yazdani Charati, J. and Esmaeili, R., 2021. Impact of Health System Reforms on Inpatient Cost in Iran: A Case Study of Behshahr Imam Khomeini Hospital Using Interrupted Time Series. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, ۳۱(۱۹۷), pp.177-182.
- Khandehroo, M., Dorri, M., Paykani, T., Khajavi, A., Joshani-Kheibari, M. and Esmaeili, R., 2022. Direct inpatient cost and payments of COVID-19 in Iran: quantile regression analysis. Medical Journal of the Islamic Republic of Iran, ۳۶, p.101.
- Nakhaee, M., Khandehroo, M. and Esmaeili, R., 2024. Cost of illness studies in COVID-19: a scoping review. Cost Effectiveness and Resource Allocation, ۲۲(۱), p.3.
- Zare A, Shafaei Bajestani N, Khandehroo M. Machine Learning in Public Health. J Research Health 2024; 14 (3) :207-208
Abtahi M S, Khandehroo M, Aghabagheri M. Critical Thinking Vitality in a Social Accountable Curriculum. J Research Health 2025; 15 (1) :1-2
مقالات در کنفرانسها
- “بررسی چالش های پایداری منابع مالی در نظام بیمه ای کشور بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت” در کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت و دهمین همایش سالیانه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در سال ۱۳۹۷
- “بررسی میزان سلامت زنان باردار مراجعه کننده به بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۱۳۹۷” در نهمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و دومین همایش ملی سواد سلامت
طرح پژوهشی
۱. بررسی تاثیر طرح پزشک خانواده شهری بر الگوی استفاده از خدمات درمانی در استان مازندران
۲. بررسی هزینه های مستقیم بستری کووید-۱۹ در ایران: مطالعه موردی بیمارستان علامه بهلول گنابادی
۳. بررسی ارتباط ابعاد سرمایه اجتماعی با میزان سلامت روان در کارکنان معاونت بهداشت دانشکاه علوم پزشکی گناباد
۴. بررسی هزینههای بیماری کووید-۱۹ و بار اقتصادی آن در سیستمهای بهداشتی: یک مطالعه مرور دامنه ای
راهنمایی و مشاور پایاننامهها و پروژههای دانشجویان
- استاد مشاور پایان نامه دانشجوی پزشکی با عنوان “بررسی پیامد ۵ ساله بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال کشف شده در بخش آندوسگوپی/کولونوسکوپی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۳۹۶=۱۳۹۵”
- استاد مشاور پایان نامه دانشجوی پزشکی با عنوان “بررسی روند استفاده از خدمات سی تی اسکن در بیمارستان آموزشی علامه بهلول گنابادی در طول سالهای ۱۴۰۰-۱۳۹۶”
- استاد مشاور پایان نامه دانشجوی پزشکی با عنوان “بررسی ازتباط سطح ESR و CRP با معیار WOMAC در بیماران مبتلا به استئوارتریت زانو مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰”
- استاد مشاور پایان نامه دانشجوی پزشکی با عنوان “بررسی میزان ادراک از علائم اختلال جسمانی سازی و شدت آن در پرستاران علامه بهلول گناباد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱
فعالیت های حرفه ای
داوری مقالات در مجلات و ژورنالها
- داوری برای ژورنال بین المللی Cost Effectiveness and Resource Allocation
- داوری برای ژورنال بین المللیBMC Health Services Research
- داوری برای ژورنال بین المللی International Journal for Equity in Health
- داوری برای ژورنال بین المللی BMC Primary Care
- داوری برای ژورنال بین المللی BMC Infectious Disease
- داوری برای ژورنال بین المللی Journal of Research & Health
عضویت در شوراها و کمیتهها
- عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت علوم پزشکی گناباد (۱۴۰۳-۱۴۰۰)
- عضو کمیته ارزیابی درونی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد(تاکنون-۱۴۰۰)
- عضو کمیته اجرایی تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گناباد(۱۴۰۳-۱۴۰۰)
- عضو کمیته تسهیلگری و تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گناباد(تاکنون-۱۴۰۰)
- عضو کمیته اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد(۱۴۰۳-۱۴۰۰)
- عضو گروه پژوهشی توسعه اقتصادی دانش بنیان و سلامت محور در مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت(۱۴۰۳-۱۴۰۰)
شرکت در دورههای آموزشی بلند مدت
- Systematic Review، علوم پزشکی مازندران – (۱۶ ساعت، ۱۳۹۶)
- مهارت ICDL درجه۲ و ۱،
- آموزش مبتنی بر بازی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد در سال (۶ ساعت، ۱۴۰۱)
- دانش پژوهی آموزش نوین، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد در سال (۴ ساعت ۱۴۰۱)
- اخلاق در نشر آثار پژوهشی، معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد (۴ ساعت ۱۴۰۱)
- How to Review a paper، معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد (۴ ساعت ۱۴۰۰)
- How to Revise a manuscript، معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد (۴ ساعت ۱۴۰۰)
- اعتباربخشی برنامه ای، دبیرخانه اعتباربخشی کلان منطقه ۹، (۲۰ ساعت از ۱۴۰۰)
- دوره TTC for adult Learners– آموزشگاه زبان پاراکس (۲۰ ساعت- ۱۳۹۴)
- دوره TTC for Young Learners– آموزشگاه زبان پاراکس (۲۰ ساعت- ۱۳۹۴)
شرکت در دورههای آموزشی کوتاه مدت
- جستجوی پیشرفته در پایگاه های داده، علوم پزشکی مازندران، (۲ساعت، ۱۳۹۷)
- استراتژی های بین الملی سازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، (۲ساعت، ۱۴۰۱)
- فرآیند ثبت اختراع در ایران، گروه توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، (۲ساعت، ۱۴۰۰)
- مدیریت زمان در سازمان های بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۴ ساعت، ۱۴۰۰)
- مدیریت تعارض و مهارت های کاهش تنش در سازمان های بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۴ ساعت، ۱۴۰۰)
- مدیریت ارتباطات در سازمان های بهداشتی درمانی ، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
- هوش مدیریتی مدیران بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
- مقدمه ای بر ترویج نگاه علمی به مدیریت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
- تقلب و تخلف در پژوهش های سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
- ابعاد کیفیت و انواع روش های ارتقا مستمر کیفیت در خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
- تدوین و اجرای برنامه استراتژی و برنامه عملیاتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، (۲ ساعت، ۱۴۰۰)
جوایز و افتخارات
جوایز و افتخارات
۱. تقدیرنامه کسب نمایه Scopus برای Journal of Research & Health (با امضای ریاست دانشگاه علوم پزشکی گناباد)
۲. تقدیرنامه اجرای دوره دوم برنامه اعتباربخشی دوره آموزش دکتری پزشکی عمومی دانشگاه و کسب تاییدیه صلاحیت دانشکده پزشکی به مدت سه سال (با امضای ریاست دانشگاه علوم پزشکی گناباد)